06/10/2021

Sinds 2012 zamelen Lionsclubs door heel Nederland Douwe Egberts koffiepunten in die worden verzilverd voor pakken koffie ten bate van de Voedselbanken.

Ook Lions Anna Paulowna e.o. doet al een aantal jaren mee aan deze actie. Op diverse plaatsen in de gemeente staan inzameldozen bij de plaatselijke detailhandel waar de punten ingeleverd kunnen worden. Douwe Egberts verzilvert iedere ca. 500 punten voor een pak koffie. Zo kon Lions Anna Paulowna in 2021 maar liefst 1000 pakken koffie overhandigen aan Voedselbank Kop van Noord. Een grandioos resultaat voor een mooi doel!

Jaap Stelling van Lionsclub Voorburg is al vanaf de start van de actie gepassioneerd coördinator van de DE-puntenactie. In deze korte documentaire ziet u hem en andere Lions aan het werk om de actie ieder jaar tot een succes te maken.