Natuurlijk wandelen door de bloemenvelden!

Jaarlijks werken vele bloembollenkwekers en landeigenaren mee aan onze wandel 2 daagse, zodat het grootste deel van de wandeltocht dóór hun bloemenvelden kan lopen, wég van de weg. Hiermee ontstaat dus een unieke tocht! Van dichtbij kan de geuren en kleurenpracht van Tulpen, Hyacinten, Narcissen en vele bijgewassen worden bewonderd.

Op zaterdag 18 en zondag 19 april 2020 vind dit evenement weer plaats. Lees hier meer informatie over o.a. de deelname.

[Update 24 maart 2020] Aan alle wandelaars, fietsers, bollenkwekers en ook sponsors: U heeft het waarschijnlijk ook al gehoord: Alle evenementen tot 1 juni worden verboden. Ondanks dat we als Lions Anna Paulowna er helemaal klaar voor waren, kan de Bloemen2daagse helaas dit jaar geen doorgang meer vinden. Wij danken iedereen, die ons heeft gesteund bij de organisatie van dit evenement, en hopen volgend jaar op uw steun.

Wandel- en fietsroutes

Er zijn meerdere wandelroutes uitgezet en bewegwijzerd met bordjes. De afstanden varieren van 5 tot ruim 20 kilometer. Jaarlijks worden er nieuwe routes gemaakt om zo onze deelnemers steeds een nieuwe wandeltocht te bieden. Voor de fietsers is er de dagen van de Bloemen2daagse ook een fietsroute van ongeveer 35 kilometer.

Langs de routes zijn enkele rustplaatsen opgesteld, waar genoten kan worden van een lekker vers kopje koffie of thee en versterkende versnaperingen.

In 2019 is het gehele bedrag naar het goede doel, de Stichting Metakids, gegaan (lees hier meer). Zij zet zich in voor kinderen met stofwisselingsziekten. Wist u dat stofwisselingsziekten de belangrijkste doodsoorzaak is bij kinderen tot 16 jaar? Dit jaar zullen wij naast de Stichting Metakids ook het Hospice Hollands Kroon, het Tweede Thuis steunen (lees hier meer).

De Lions Club Anna Paulowna is een service club waarvan de leden zich geheel vrijwillig inztten voor Goede doelen. Voor nadere informatie kunt u mailen naar anna.paulowna@lions.nl.