Lions Anna Paulowna zet zich, met name in de kop van Noord Holland, in door fondsen te werven voor mensen of groepen die dat nodig hebben.

Samen met leden van Golfclub Dirkshorn organiseren we dit jaar een prachtig golftoernooi, waarvan de opbrengst naar 2 landelij ke doelen gaat, die het hard nodig hebben: Stichting ALS en Stichting Metakids. ALS is nog steeds een dodelijke ziekte. Lions-lid Gerard Godschalk heeft zijn partner verloren aan ALS. Na haar overlijden kon Gerard het niet loslaten dat de medische wereld nog steeds niet in staat is deze ziekte te pareren. Onderzoek kost veel geld en de Stichting ALS krijgt geen enkele bij drage van de overheid. Daarom organiseerde Gerard in 2017 het eerste ALS Golfevent Dirkshorn. Het werd een geweldige dag met een prachtige opbrengst voor de Stichting ALS. Dit jaar gaat 2/3 van de opbrengst naar de Stichting ALS.

Metakids
Bij kinderen met een metabole ziekte gaat er iets mis in de stofwisseling van hun lichaam. Vaak ontbreekt een eiwit waardoor voedingsstoffen niet goed worden opgenomen, of afvalstoffen niet goed afbreken. Metabole ziekten maken het lichaam letterlij k stuk. Elke 2 dagen overlijdt een kind aan deze ziekte! Het is daarmee een van de grootste doodsoorzaken onder kinderen in Nederland. Féline, dochter van Lions-lid Ralf Dekker, lijdt aan deze ziekte. Daarom gaat 1/3 deel van de opbrengst van het golfevent naar de Stichting Metakids.

We kijken uit naar uw deelname en maken er met elkaar een prachtige dag van!

Jeroen van het Kaar
Voorzitter Lions Anna Paulowna