04/02/2020

[Update 24 maart 2020] Aan alle wandelaars, fietsers, bollenkwekers en ook sponsors: U heeft het waarschijnlijk ook al gehoord: Alle evenementen tot 1 juni worden verboden. Ondanks dat we als Lions Anna Paulowna er helemaal klaar voor waren, kan de Bloemen2daagse helaas dit jaar geen doorgang meer vinden. Wij danken iedereen, die ons heeft gesteund bij de organisatie van dit evenement, en hopen volgend jaar op uw steun.

Opnieuw wordt dit jaar op zaterdag 18 en zondag 19 april 2020 weer een unieke natuurwandeltocht door en langs de bloemenvelden en een prachtige fietstocht georganiseerd voor het goede doel. Dit tijdens de Lions Bloemen2daagse. Het evenement is opgezet door de Lions Club Anna Paulowna.

Een unieke tocht door en langs de bloemenvelden geven wandelaars de kans om van dichtbij de geuren en kleurenpracht van Tulpen, Hyacinten, Narcissen en vele bijgewassen te bewonderen. Om deze belevenis te kunnen bieden hebben vele bloembollenkwekers en landeigenaren wederom hun medewerking toegezegd zodat het grootste deel van de wandeltocht dóór hun bloemenvelden kan lopen, wég van de weg.

Wandel- en fietsroutes
Er zijn 3 wandelroutes uitgezet en bewegwijzerd met bordjes. Een wandelroute van 6 km, van 13 km en een route van maar liefst 23 kilometer.
Voor fietsers is er tijdens de dagen van de Bloemen2daagse een fantastische fietsroute van ongeveer 35 kilometer uitgezet.
Langs de routes zijn rustplaatsen opgesteld, waar genoten kan worden van een lekker vers kopje koffie of thee en versterkende versnaperingen.
Deelnemers kunnen zich op de dag zelf inschrijven en tussen 09:00 en 13:00 uur starten:

Start en inschrijflocatie:
Restaurant de Polderei , Molenvaart 253 te Anna Paulowna, nabij het NS Station.
Deelname is € 10,- per deelnemer, kinderen tot 12 jaar gratis.
De opbrengst komt deels ten goede aan het goede doel, de Stichting Metakids, die zich inzet voor kinderen met stofwisselingsziekten. Stofwisselingsziekten zijn de belangrijkste doodsoorzaak bij kinderen tot 16 jaar. Ook komt de opbrengst ten goede aan de stichting Hospice Hollands Kroon.

Lions Club Anna Paulowna is een service club waarvan de leden zich geheel vrijwillig inzetten voor goede doelen. Voor nadere informatie kunt u bellen of mailen naar een van onze contactpersonen:
Edwin van Stam Tel: 0621867580 Email: edwin@vanstam.nl
Mirko Hruska Tel: 06-53163933 Email: mirko@hruska.nl
Ralf Dekker Tel: 06-30003464 Email: ralf@victoriaparkwolvega.nl

Informatie Stichting Metakids:

Op onze website: Wat is stichting Metakids?
Caroline Bronkhorst Relatiemanager Fondsen Tel: 06-34610337 https://www.metakids.nl
Informatie Stichting Hospice Hollands Kroon:
Op onze website: Over Stichting Hospice Hollands Kroon